Cari

www.drezairy.com

Siri Motivasi dan Perkongsian Pengalaman

Label

marah

3 tips buang benci

RAMAI orang selalu tanya, macam mana nak buang perasaan benci. Rasa diri ni nak benci aje kat mamat seorang tu. Dia buat apa ajelah, ada aje salahnya. Pernah rasa macam ni? Jangan kata tak ada, ramai yang sedang mengalami perasaan... Continue Reading →

5 petua mengawal marah

KITA sambung lagi cerita emosi dan marah-marah ni. Rasanya tak puas kalau saya tak teruskan dengan petua dan kaedah untuk kita mengawal marah ni. 1. Tarik nafas dalam-dalam, kemudian hembuskannya perlahan-lahan. Kaedah ini dah ramai motivator bagi. Saya sekadar mahu... Continue Reading →

Asyik nak marah-marah aje

ADA orang marahnya biasa aje. Orang lain pula marahnya tu luar biasa sangat. Setiap orang punya tahap kemarahannya yang tersendiri. Betul? Cuma bagaimana mereka meluahkan dan cara mereka mengawal kemarahan mereka. Itu sahaja yang membezakan. Kalau kita fikir-fikir untuk apa... Continue Reading →

Motivasi Dan Terus Bermotivasi

HARI ini kita bicara soal motivasi. Kat mana-mana pun kita berada, motivasi mesti ada. Tak guna hidup kalau tak ada kekuatan dalaman yang benar-benar kuat. Dan kekuatan dalaman inilah yang kita selalu sebut sebagai motivasi. Orang selalu cakap, “aku tak... Continue Reading →

Buat Apa Nak Marah-marah

MARAH? Buat apa nak marah kak, bang, dik. Tak guna nak marah-marah. Buat penat mulut. Letihkan lidah aje nak marah-marah orang. Bazir air liur sudah tentunya. Daripada kita marah-marah orang, baik kita bertenang. Tenang itu kan sifat yang sangat terpuji,... Continue Reading →

8 Petua Mudah Menangani Marah

ANDA selalu marah-marah? Sentiasa gagal untuk mengawal emosi? Dunia ini memang sebuah lapangan buat menguji semua hamba berstatus manusia. Tabah atau pun tidak seorang makhluk itu, bergantung kepada sejauh mana hebatnya mereka mengawal emosi dan perasaan. Mengapa mahu marah-marah? Anggap... Continue Reading →

Blog di WordPress.com.

Atas ↑