Cari

www.drezairy.com

Siri Motivasi dan Perkongsian Pengalaman

Label

hati

3 tips buang benci

RAMAI orang selalu tanya, macam mana nak buang perasaan benci. Rasa diri ni nak benci aje kat mamat seorang tu. Dia buat apa ajelah, ada aje salahnya. Pernah rasa macam ni? Jangan kata tak ada, ramai yang sedang mengalami perasaan... Continue Reading →

Hatiku luka lagi

Harapan setinggi gunung, berderai menjadi debu, Mengapakah kisah sedih, yang selalu kualami, Kupercaya padamu, dengan sepenuh hatiku, Engkaulah cahaya, menerang jalan hidup, ┬áTapi kau permainkan, engkau sakitkan hatiku, ┬áSengaja kau bermesra, dengan dia teman barumu. PERNAH dengar lagu ni, bang?... Continue Reading →

Niat untuk kecemerlangan

BILA kita melakukan sesuatu itu mesti berniat. Sebab itu sesuatu perkara yang ada niat dengan yang tidak berniat itu lain hasilnya, lain ceritanya dan lain ganjarannya. Apa pun benda yang kita lakukan kalau ada niat, adalah tu pahala di sisi... Continue Reading →

Motivasi hati – hati yang bersih cerminan diri

HATI yang bersih selalu kita kaitkan dengan amalan-amalan penyucian jiwa. Nak jadikan hati bersih, maka cucilah hati. Bila selalu sangat tidak dicuci, lama-lama kekotoran itu dah terlalu sukar untuk dihilangkan. Hitam dan terus menghitam. Hati ni sama saja dengan peralatan-peralatan... Continue Reading →

Motivasi hati – tipuan hati besar untuk kecemerlangan

KITA selalu berangan yang besar-besar. Kalau nak sesuatu pun nak yang hebat-hebat. Kalau boleh, yang biasa-biasa ni tak nak. Semua orang macam tu. Bukan awak aje, dik. Biasanya, manusia ni nakkan sesuatu yang hebat-hebat sebabnya benda ni lazimnya dapat memberikan... Continue Reading →

Blog di WordPress.com.

Atas ↑