Cari

www.drezairy.com

Siri Motivasi dan Perkongsian Pengalaman

Never underestimate a problem

"Aku taklah gemuk sangat, tak perlu risaulah nak kuruskan badan," "Saya tak dapat A atau B dalam exam hari tu, tapi sekurang-kurangnya saya lulus," "Aku patutnya kena exercise lebih ni, tapi tak apalah, ok ni," "Saya patut kurangkan merokok sejak... Continue Reading →

Mudahkanlah urusan orang lain

Dari Abu Hurairah ra, Nabi SAW, bersabda: “Barang siapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, Allah akan melepaskan darinya satu kesusahan pada hari kiamat. Barang siapa yang menjadikan mudah urusan orang lain, pasti Allah akan memudahkannya di dunia dan di... Continue Reading →

Bukan doktor celup!

"Saya nak jadi doktor sebab bila besar nanti saya boleh jadi kaya,” “Aku nak beli rumah besar, sebab itu aku nak jadi doktor,” “Mak saya yang suruh saya jadi doktor, hidup senang nanti katanya,” Kalau inilah matlamat dan sebab bagi... Continue Reading →

Kawan membantu bukan membantut

Dalam bekerja memang ada bermacam-macam jenis rakan sekerja yang boleh kita temui. Di mana-mana pun sama saja. Ada 3 golongan yang biasanya boleh kita temui. 1. Kawan masa senang saja. Golongan pertama ni memang kalau boleh kita elakkan. Apabila cerita... Continue Reading →

Kenali diri anda

Ramai antara mereka yang gagal adalah kerana mereka gagal untuk mengenali diri mereka sebenarnya. Mereka gagal untuk mengenali diri mereka secukupnya. "Adakah anda cukup mengenali diri anda?" Jika jawapan anda ya, bermakna anda mungkin tersilap. Kerana jika semua orang mampu... Continue Reading →

Big Bos

"Siapa balik, blaclisted. Meeting sekarang!" Saya lihat jam. Dah pukul 5.30 petang. Nak buat mesyuarat? Bukan kali pertama, bahkan dah banyak kali pun. Setiap kali nak buat mesyuarat, perjumpaan atau apa-apa meeting memang bos suka sangat buat pada waktu hampir-hampir... Continue Reading →

Blog di WordPress.com.

Atas ↑