Cari

www.drezairy.com

Siri Motivasi dan Perkongsian Pengalaman

Kategori

Motivasi Hidup

Bangunlah Orang Malaysia

Dalam kerancakan kita melihat pelbagai aksi menarik sejak bermulanya Sukan Komanwel New Delhi ketika ini, mari kita mengambil sedikit motivasi daripada apa yang telah berjaya dilakukan oleh atlit kita. Ya, sejak emas pertama yang telah berjaya dikutip oleh kontinjen negara... Continue Reading →

Persetankan kata mereka

Hendak betul-betul cemerlang dalam hidup ni memang payah. Susah, kak kalau kita betul-betul nak puaskan hati orang. Hati orang, bukannya hati kita. Kalau hati dan perasaan kita yalah senang. Betul? Kalau kita asyik berbicara macam mana nak jadikan orang lain... Continue Reading →

Petua untuk gembira

Bila anda rasa sedih, cuba ingat kembali masa kanak-kanak. Mesti happy, mesti ceria, mesti gembira punyalah. Tak percaya? Cubalah buat. Bang, kak, dik, anda semua di luar sana adalah dilahirkan dengan sendirinya untuk ceria, hebat dan matang dalam mendepani segala... Continue Reading →

Ramadhan, aku berubah

PUASA adalah medan untuk kita sentiasa meningkatkan iman dan takwa kita. Ruang-ruang kemaafan dan pintu-pintu ke arah ketenangan sentiasa terbuka di bulan baik ini. Jadi, mengapa kita tidak mahu merebutnya? Abang, kakak, adik-adik semua, saya sentiasa menasihatkan anda dan diri... Continue Reading →

Hidup itu judi

HARI yang saya lalui semakin hari semakin mendekatkan saya kepada tarikh-tarikh akhir saya di sini. Setiap yang datang akan pergi, yang bermula juga ada akhirnya. Kali ini, saya menulis bukan sekadar rasa luahan hati, bukan juga berbaur perasaan yang penuh... Continue Reading →

Spain dan world cup

SATU dunia kini sibuk berbicara tentang Piala Dunia. Bahangnya kian menuju ke penghujung. Antara Sepanyol atau Belanda yang akan dinobat sebagai Raja Bola Sepak untuk edisi kali ini. Dalam kesempatan saya menonton aksi-aksi perlawanan Piala Dunia kali ini, termasuk yang... Continue Reading →

Motivasi bermasalah

MOTIVASI itu sendirinya ialah nyawa. Tak ada motivasi maknanya tak adalah semangat untuk¬† menjalani hari-hari kita. Orang yang motivasinya menurun, yang semangatnya tidak ada, umpama mayat yang hidup. Dia berjalanlah ke mana-mana, dia tujulah kat mana-mana, ¬†tak ada pun hasil... Continue Reading →

Kawanlah ribu-ribu, tapi cinta satu je!

SALAM luar biasa hebat semua. Salam tuntas. Salam ceria. Dan semoga semuanya berada pada keadaan yang paling sihat hendaknya. Apa khabar anda? Apa cerita jiran anda? Apa buat kawan-kawan anda ketika ini? Bagi yang tinggal di dalam kawasan perumahan, budaya... Continue Reading →

Arus tenang rahsia keterbilangan

BANGUN pagi, celik mata aje kita kadang-kadang telah ditimpa dengan masalah. Musibahnya itu pulak terkadang itu betul-betul menjatuhkan motivasi dan semangat kita. Yalah, pagi-pagi dah kena maki dengan kawan, dah kena speed trap masa nak pecut ke tempat kerja, memanglah... Continue Reading →

Blog di WordPress.com.

Atas ↑