Cari

www.drezairy.com

Siri Motivasi dan Perkongsian Pengalaman

Kategori

Motivasi Diri

Sifir untuk terus cemerlang

Dua perkara untuk kita laksanakan dalam aktiviti-aktivi seharian kita. Kalau boleh, sesibuk mana sekali pun, dua perkara ini janganlah tinggal. Pertama, banyakkan istighfar. Sabda Rasulullah SAW : “Siapa yang melazimkan amalan istighfar 70 kali sehari, dia tidak akan  ditulis sebagai... Continue Reading →

Berubahlah!

Permulaan ke arah sesuatu yang baik-baik selalunya memerlukan suatu kejadian yang benar-benar menginsafkan mereka. Seorang penagih dadah biasanya tidak akan berhenti menagih, melainkan setelah dia sendiri merasa azab kematian. Seorang penjenayah teramat sukar untuk menghentikan sikap mereka melainkan setelah ditangkap... Continue Reading →

Be yourself!

Hendak rasa senang hati tu rasa-rasanya macam susah aje. Macam payah saja, betul? Tapi  kadang-kadang tu, bila kita tengok sesetengah kawan macam senang saja nak menghappykan diri mereka. Macam mana  ya? Be yourself. Jadilah diri anda. Ketawalah, senyumlah, buatlah apa-apa... Continue Reading →

Nak gagal ke?

ANDA tak akan jadi hebat, kalau anda nak lihat orang lain yang berubah dulu. Kalau anda nak apa yang anda impikan itu berhasil, maka anda yang kena lakukan. Anda yang mesti bekerja, anda yang wajib membanting tulang, anda juga yang... Continue Reading →

Berhabuk?

BERHABUK? Sekian kalinya saya mengatur kesyukuran buat Yang Maha Esa atas limpahan rahmat serta kurnianya. Dengan kemudahan dariNya saya masih lagi berpeluang untuk menyambung nafas-nafas saya di atas muka bumi ini, membuang sedikit-sedikit habuk yang mula bertapak di ruangan SangMentari.... Continue Reading →

3 tips buang benci

RAMAI orang selalu tanya, macam mana nak buang perasaan benci. Rasa diri ni nak benci aje kat mamat seorang tu. Dia buat apa ajelah, ada aje salahnya. Pernah rasa macam ni? Jangan kata tak ada, ramai yang sedang mengalami perasaan... Continue Reading →

Blog di WordPress.com.

Atas ↑