Cari

www.drezairy.com

Siri Motivasi dan Perkongsian Pengalaman

Kategori

Motivasi Diri

Nak gagal ke?

ANDA tak akan jadi hebat, kalau anda nak lihat orang lain yang berubah dulu. Kalau anda nak apa yang anda impikan itu berhasil, maka anda yang kena lakukan. Anda yang mesti bekerja, anda yang wajib membanting tulang, anda juga yang... Continue Reading →

Berhabuk?

BERHABUK? Sekian kalinya saya mengatur kesyukuran buat Yang Maha Esa atas limpahan rahmat serta kurnianya. Dengan kemudahan dariNya saya masih lagi berpeluang untuk menyambung nafas-nafas saya di atas muka bumi ini, membuang sedikit-sedikit habuk yang mula bertapak di ruangan SangMentari.... Continue Reading →

3 tips buang benci

RAMAI orang selalu tanya, macam mana nak buang perasaan benci. Rasa diri ni nak benci aje kat mamat seorang tu. Dia buat apa ajelah, ada aje salahnya. Pernah rasa macam ni? Jangan kata tak ada, ramai yang sedang mengalami perasaan... Continue Reading →

5 petua mengawal marah

KITA sambung lagi cerita emosi dan marah-marah ni. Rasanya tak puas kalau saya tak teruskan dengan petua dan kaedah untuk kita mengawal marah ni. 1. Tarik nafas dalam-dalam, kemudian hembuskannya perlahan-lahan. Kaedah ini dah ramai motivator bagi. Saya sekadar mahu... Continue Reading →

Asyik nak marah-marah aje

ADA orang marahnya biasa aje. Orang lain pula marahnya tu luar biasa sangat. Setiap orang punya tahap kemarahannya yang tersendiri. Betul? Cuma bagaimana mereka meluahkan dan cara mereka mengawal kemarahan mereka. Itu sahaja yang membezakan. Kalau kita fikir-fikir untuk apa... Continue Reading →

Ada berani?

SALAM muhibbah dan salam penuh kecemerlangan buat anda. Apa pun yang anda buat, segalanya perlukan kesungguhan. Tak ada ketekunan, tiada keberanian, segalanya payah nak jadi. Betul? Seorang tukang kebun atau pun seorang petani tidak akan muncul  berjaya sebagai seorang petani... Continue Reading →

Aku bukan terbaik

APA khabar semua? Anda yang membaca, anda yang sedang berehat, yang tengah dok berangan, yang sedang berbahagia, yang sedang murung-murung pun sama, saya ucapkan selamat ceria, salam ketenangan dam semoga sihat-sihat selalu. Untuk apa kita bersedih, kak? Kenapa kita nak... Continue Reading →

Aku cabar kau!

BERANI menempuh hidup adalah suatu skill yang perlu kita semua garap. Kita tidak akan berjaya jika kita tidak punya sikap seorang pejuang. Maksud pejuang saya ini adalah sikap menegakkan hak kita sendiri. Saya bukannya nak bercerita soal politik atau menyentuh... Continue Reading →

Al-kisah ‘al-loceng’

SUATU pagi yang mendamaikan. Semua mahasiswa mahasiswi di Kota Mesir sedang enak dibuai mimpi. Cuasa peralihan antara musim dingin dan musim panas amat menyegarkan. Sepoi-sepoi angin membuatkan sesiapa sahaja yang terlena, akan terus dibuai tidur. “Krriiiiing!!!” Tiba-tiba deringan loceng berbunyi.... Continue Reading →

Blog di WordPress.com.

Atas ↑