Saya suka kerja yang saya lakukan ketika ini. Saya memang gemar menjadi seorang yang sehari-hari melihat orang yang mampu tersenyum setelah saban hari bersedih-sedihan. Saya ini bukannya seorang penyembuh.Tiadalah apa saya  ini melainkan seorang hamba yang sangat lemah. ALLAH juga  yang amat berkuasa ke atas setiap sesuatu, yang teramat ampuh kebijaksanaannya. Golongan seperti saya ini hanyalah sebagai watak untuk membantu mereka sedang di dalam kesusahan. Tidak lebih daripada itu.

Saya tidak pernah menyesal memilih bidang ini. Bahkan, inilah lapangan yang saya sendiri pilih puluhan tahun dulu. Ada orang minatnya untuk menjadi pemain bola sepak, maka ia akan menjadi seorang footballer yang sangat hebat andainya ia berusaha bersungguh-sungguh. Bagi mereka yang menginginkan untuk menjadi seorang pemain gitar terkenal, mereka juga pasti mampu menjadi seperti apa yang diinginkan, asalkan usaha yang dilakukan tanpa putus-putus. Seorang jurutera hebat masa kini tidak mampu mencapai apa yang diimpikannya seperti mana hari ini andai mereka tidak berusaha bersungguh-sungguh suatu masa dulu.

Jangan mudah berserah, jangan sekali-kali mengalah dengan apa yang kita rasakan itulah yang kita inginkan. Saya tidak pernah rasakan apa yang saya lakukan pada hari ini adalah suatu bebanan. Malahan saya rasa terhibur, saya bahagia dengan segala yang saya miliki, dengan apa-apa sahaja yang saya lakukan seperti hari ini. Moga ALLAH beri lebih lagi kekuatan untuk saya meneruskan khidmat di muka bumi mulia ini.