ADA banyak sebab orang gagal dalam hidup. Dan semua sebab-sebab ini selalunya menjadi batu penghalang yang cukup besar kepada kejayaan-kejayaan kita. Selagi ianya tidak dibuang, selagi itulah kecemerlangan besar yang sepatutnya kita wajib gapai, dipersiakan begitu sahaja.

  1. GAGAL mencari butang hijau dalam diri –  Selagi anda gagal mencari apa itu butang kejayaan anda, selagi itu anda akan tercari-cari di mana, apa, dan bagaimana yang disebut itu sebagai sebuah kejayaan. Maka, lakukanlah perubahan, koreklah segala rahsia-rahsia diri anda. Sekali anda menjumpainya, anda tidak akan berhenti daripada terus mengecap kejayaan-kejayaan manis dalam hidup anda.
  2. GAGAL memahami konsep ‘Jatuh dan bangun’ – Ramai orang lupa bahawa kejatuhan itu hanya sementara. Selepas jatuh itu, pasti ada tahap bangun semula. Tak akan ada manusia yang jatuh dan terus jatuh selamanya. Percayalah, anda pasti bangkit suatu hari nanti. Cuma segera atau lambat, semuanya bergantung pada kemahuan dan paksaan oleh diri anda.
  3. GAGAL menggunakan sayap kiri dan kanan – Ini pun ramai yang tak sedar. Di sekeliling kita ni ada banyak sebenarnya sayap-sayap yang amat bermanfaat untuk kemajuan masa depan kita. Kita sendiri yang kadang-kadang itu terlepas pandang. Semua manusia di sekeliling kita adalah aset. Maka gunakanlah mereka untuk ke arah kegemilangan anda!